© 2017 Koen Verstraten

Created with ♥︎ in Tilburg

kvk 64878333

REBRANDING FIYO

Stel: je werkt voor een toonaangevend e-commerce bedrijf met een miljoenenomzet en actief in 8 landen. En toch, als je op een feestje de naam van je bedrijf noemt, heb je altijd het gevoel dat je iets moet bewijzen. Dit is kortgezegd één van de redenen waarom onderdelenwinkel.nl – een grote Europese speler in onderdelen en accessoires voor apparatuur – besluit tot een volledige rebranding.

Fiyo

You've got it.

HET NIEUWE MERK

Onder begeleiding van KOEN gaat een enthousiast team van managers en marketeers terug naar de basis om de merkidentiteit en het DNA van het bedrijf boven water te krijgen. Uit doelgroeponderzoek blijkt dat mensen vaak een zetje in de rug nodig hebben om hun defecte apparaat zélf te repareren, in plaats van klakkeloos een nieuw apparaat aan te schaffen. Bovendien: reparatie is sneller, goedkoper en beter voor het milieu.

 

 

 

 

Deze gedachte vormt de basis voor het nieuwe merk Fiyo - een afkorting van Fix It Yourself. Een naam die past bij de essentie van het merk, bruikbaar in 8 talen én met slechts vier letters een fantastische url. De pay-off You’ve got it onderstreept de 'why' van het merk Fiyo.

* i.s.m. Dirk Leys Logodesigner en Piet van Beurden Copy Concept

 

De nieuwe corporate identity vormt bovendien de basis voor het volledige redesign* van de webshops in 8 landen.

* webdesign Marijn Bankers

Voor de lancering van het nieuwe merk ontwikkelen we een activatiecampagne rondom het thema ‘Onvervangbaar’.

 WEBDESIGN EN ACTIVATIE

MEER WETEN OVER DEZE CASE?

06 25 098 205

  • LinkedIn Social Icon
  • Twitter Social Icon